בכירי המשק במכתב לרה"מ: "הצל את הכלכלה"

    נו נמצאים במצב בו ישראל צריכה לבחור בין צמיחה לצניחה: " אנו סבורים כי עתידה הכלכלי של המדינה מצוי בסכנה, והחידלון שבהעדר ניהול מדיניות כלכלית בולט. אנו, אשר מעסיקים את הרוב המוחלט של אזרחי המדינה וחרדים לעתיד המשק, מבקשים כי ממשלתך תבחר בצמיחה"
    admin2 No Comments on בכירי המשק במכתב לרה"מ: "הצל את הכלכלה"

    בכירי המשק העבירו לראש הממשלה מכתב חריף הדורש את התערבותו. תחת הכותרת "העדר ניהול מדיניות כלכלית: סכנה לעתידה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל", הביעו 18 גורמים בכירים דאגה מהקושי שבעשיית עסקים בישראל, ומבריחת המוחות

    נו נמצאים במצב בו ישראל צריכה לבחור בין צמיחה לצניחה: " אנו סבורים כי עתידה הכלכלי של המדינה מצוי בסכנה, והחידלון שבהעדר ניהול מדיניות כלכלית בולט. אנו, אשר מעסיקים את הרוב המוחלט של אזרחי המדינה וחרדים לעתיד המשק, מבקשים כי ממשלתך תבחר בצמיחה"
    9:04
    14.05.24
    יצחק שינפלד ויוסי ויצמן No Comments on פינקלר מפריך את השמועות: "אין שום תרחיש כזה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב של בכירי המשק הדואגים למצבה הכלכלי של המדינה, שהועבר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הם דורשים את התערבותו נכתב: "המגזר העסקי בישראל מצוי בשנים האחרונות במאבק בלתי פוסק אל מול אווירה ציבורית שלילית, הכבדות רגולטוריות, צעדי פגיעה קיצוניים בקניין פרטי, ייקור עלויות עשיית עסקים וגל חסר תקדים ויוצא דופן בהשוואה עולמית של חקיקה פרטית, אשר הפכו את המשק הישראלי לאחד המשקים הקשים בעולם לניהול עסקים", אמרו הבכירים בראשית הדברים.

    על המכתב חתומים 18 גורמים בכירים במשק ביניהם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים רועי כהן, נשיא התאחדות המלונות אלי גונן, נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק, נשיא איגוד הבנקים יאיר סרוסי ונשיא לשכת רואי החשבון יזהר קנה.

    הבכירים מתריעים מפני המגמה של בריחת מוחות בישראל. "בכל ענפי המגזר העסקי קיימת מגמה הולכת וגוברת של העתקת פעילויות עסקיות אל מחוץ לישראל. אף גרוע מכך, בשל ההכנסה הפנויה הנמוכה בישראל בהשוואה למדינות המפותחות, גם אוכלוסיות חזקות ומשכילות, בוחרות להעתיק את מושבן מחוץ לישראל. מגמות אלו מסוכנות לעתידה הכלכלי והחברתי של ישראל".

    לדבריהם, אנו נמצאים במצב בו ישראל צריכה לבחור בין צמיחה לצניחה: "אנו סבורים כי עתידה הכלכלי של המדינה מצוי בסכנה, והחידלון שבהעדר ניהול מדיניות כלכלית בולט. אנו, אשר מעסיקים את הרוב המוחלט של אזרחי המדינה וחרדים לעתיד המשק, מבקשים כי ממשלתך תבחר בצמיחה".

    "אנו מבקשים כי, כפי שהתבטאת לפני מספר ימים, תורה למשרדים הכלכליים להציב יעדי צמיחה שנתיים של 6%-5%, אשר ילוו ביעדים לצמצום פער רמת החיים שבין אזרחי ישראל לאזרחי המדינות המפותחות", אומרים הבכירים בסיכום המכתב. "אנו מבקשים כי תנחה את המשרדים הכלכליים להכין תוכנית אסטרטגית רב שנתית אשר תשרת את יעדי צמיחה אלו, באמצעות שיפור משמעותי ומיידי בסביבה העסקית בישראל, ובמטרה להביא להאצת הצמיחה, וההכנסה הפנויה במשק".



    0 תגובות